דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב חדר שינה: איך ממקמים פריטים ואיך בוחרים צבע וסגנון? 

מאת    [ 26/10/2011 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 3041 פעמים ]

הנה "עובדת טריוויה" שלא בטוח שידעתם: אנו מבלים בחדר השינה כשליש מחיינו. ידוע לכל כי השינה חיונית לקיום של כולנו ולתפקוד התקין שלנו ברמה הפיזית והקוגניטיבית, שהיא עשויה להשפיע על מצב רוחנו ואפילו על המראה החיצוני שלנו. אך מלבד התפקיד הפונקציונלי לשמש כ"אזור שינה", משמש חדר השינה גם מקום אינטימי ופרטי, מפלט חיוני מהשגרה השומר על שפיותנו ומאפשר טעינת מצברים. חדר זה מעצם תפקידו יהיה פחות ראוותני בעיצובו ופחות יצוגי מיתר חלקי הבית והלקוחות העיקריים שהוא משרת הם בעלי הבית בלבד, לא האורחים ולא הילדים. מסיבה זו ההשקעה בעיצוב חדר השינה אוצרת בתוכה את החלומות האישיים והמאוויים הכמוסים של בני הזוג וכמוה כהשקעה בזוגיות עצמה.

לאן הולך כל דבר?

עם השנים גדל טווח השימושים בחלל חדרי השינה, וכתוצאה התפתח עיצובם למעין סוויטה יוקרתית או מיני חדר מגורים. עיצוב כזה כבר כולל מלבד אזור השינה גם חדר ארונות, פינת קריאה נעימה ולעיתים גם חדר רחצה, פינת עבודה ומרפסת פרטית. כל אלה מתוך עיקרון של נוחות ופונקציונליות מירביות, שיהפכו את השהייה בו לנעימה ולאיכותית יותר.

צרו מיקומים נוחים: מכיוון שבחלוף השנים הוצאו מן החדר ארונות הקיר המסורתיים כך שהם אינם מכבידים עליו, הפכה למעשה המיטה לפריט המרכזי ובעל הנוכחות החזקה ביותר בחלל. כיוון שכך, מתמקדים פתרונות העיצוב בצמצום האביזרים המשלימים סביבה, כמו שידות הצד, כדי להקל על ההתנהלות בחדר. 

כדי להבטיח פרטיות ושהות נינוחה המשרה ביטחון על הנמצאים בחדר השינה, כדאי למקם את הרהיטים והאביזרים בחדר באופן שלא יפריע לזרימת התנועה בחלל. לדוגמא, אם אתם קמים באמצע הלילה ללגום כוס מים או לפתוח חלון ובין אם אתם מתעוררים בבוקר ומתכוננים ליום עבודה שגרתי.

אל תעמיסו: לא מומלץ להעמיס בחדר רהיטים ואביזרים מיותרים וכדאי להימנע גם מריהוט גדול וכבד. את המיטה כדאי למקם בקו אלכסוני לדלת, כך שפניכם לא יופנו ישירות אליה אך היא עדיין תהיה בטווח ראייתכם. בנוסף, כדאי להימנע מלמקם אותה תחת החלון אך אם אין ברירה מומלץ לחפות את החלון כליל בזמן השינה. שמרו מספיק מרחק בין מרגלות המיטה לבין קירות או רהיטים כדי להימנע מתחושת צפיפות.

צבעים וסגנונות:

כיום יוצאים מנקודת הנחה כי לגוונים השולטים בחדר השינה ישנה השפעה מכרעת על איכות השינה שלנו, על האנרגיה ועל מצב הרוח ולכן חשוב לבחור בחוכמה את הצבעים בחדר ולשמור על צביעת קיר נקי ולא צעקני מדי. חשוב שיורגש גם המגע האישי שלכם בעיצוב ובבחירת מיקום הפריטים בחדר זה. יחד עם זאת, כדאי לא להתמהמה יותר מדי בתהליך בחירת הצבעים ולהשאיר את הקירות חפים מצבע, מה שיגרע מההשראה והנינוחות שאמור החדר להעניק ועלול להשפיע על החלומות ועל תת המודע.

גוונים מומלצים: גווני אדמה החמים מומלצים לעיטור קירות החדר, אך כדאי שלא להגזים בשימוש בגוונים כהים ועזים בחלל זה. הצבע האדום על שלל גווניו נחשב לצבע ממריץ ואנרגטי ולכן מומלץ לשלבו בחלל במינונים נמוכים בלבד, מטרתנו היא לנוח!

טרנדים:

הסגנון הנפוץ כיום בעיצוב חדרי שינה הוא הסגנון המינימליסטי, המאופיין בצבעים טבעיים ורכים בשילוב חומרים בסיסיים כגון עץ וקש. חדרי שינה נקיים ו"קרובים לרצפה" בסגנון יפני, או חדרי שינה בסגנון נטורליסטי שליו ורגוע.

גם טרנדים אופנתיים שונים באים לידי ביטוי, למשל הטרנד המנומר שמבצע קאמבק. בשל נטייתו להשתלט, מתאים לשלבו במינונים קטנים בלבד, לדוגמא כשטיח, ככיסוי מיטה או כהדפס מקורי על אהיל. טרנד חביב זה מכניס אלמנט סקסי לחדר ותורם לחמימות שהוא משדר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב